'Veel bier drinken is niet de oorzaak van bierbuik'
Mannen die veel bier drinken worden weliswaar dikker, maar de extra kilo's manifesteren zich niet per se ter hoogte van de buik. elsevier.nl |
Groene thee drinken verkleint de kans op longkanker
Rokers die meer dan één kop groene thee per dag drinken hebben twaalf keer minder kans op longkanker dan rokers die geen thee drinken. Bij rokers en niet-rokers was de kans op longkanker vijf keer zo groot voor de mensen die geen groene thee drinken. elsevier.nl |
Cramer wil IPCC-onderzoeken over laten doen
Minister Jacqueline Cramer (PvdA, Milieu) heeft het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) gevraagd enkele regionale onderzoeken van VN-klimaatinstituut IPCC te controleren op fouten. Onlangs erkende de minister dat er in het jongste rapport onwaarheden staan. De rapporten van het IPCC gelden vaak als richtlijn voor beleid. elsevier.nl |
Nederlandse filmmaker bedreigd vanwege horrorfilm
De Nederlandse regisseur Tom Six heeft een horrorfilm gemaakt die nogal wat stof doet opwaaien. Hij heeft al verschillende doodsbedreigingen gehad. elsevier.nl |
Rusland stopt export graan: voedselprijzen omhoog
Vanaf 15 augustus tot 31 december zal Rusland geen graan meer exporteren. Dat heeft premier Vladimir Poetin vandaag bepaald om de voedselprijzen in Rusland zelf in de hand te houden. elsevier.nl |